Viteza metabolică de repaus grăsime. Ce este rata metabolică de repaus?


Linkedin Cum este afectat numărul kilogramelor de metabolism?

Metabolism rapid 101: Ce este și cum să-l obții

Care este adevărul privind metabolismul lent? Există vreo posibilitate ca acest metabolism să poată fi activat pentru a arde mai multe calorii?

Răspunsul ni-l oferă nutriționistul- dietetician d-na Konstantina Papadimitriou- și este pozitiv.

Ați auzit probabil de nenumărate ori că un metabolism leneș poate constitui cauza acelor detestate kilograme în plus. Ați auzit probabil și de o grămadă de trucuri de accelerare a metabolismului, pentru ca arderile să fie mai intense iar depunerile mai puține decât în mod normal.

Care este adevărul?

viteza metabolică de repaus grăsime pierdere în greutate lu corfield

Mai întâi, câteva lămuriri despre ce este metabolismul. Acesta reprezintă totalitatea reacțiilor biochimice care se produc în organismul nostru, incluzând și procesul prin care alimentele și lichidele pe care le consumăm sunt transformate în energie.

Trăiește sănătos, mănâncă inteligent!

Adesea metabolism și rată a metabolismului sunt confundate și folosite alternativ. Dacă metabolismul se referă la totalitatea proceselor prin care corpul foloseşte energia, rata metabolică este viteza metabolismului, adică rata la care organismul arde caloriile.

Metabolismul și rata metabolică sunt determinate de mai mulți factori, de la gene, la glanda tiroidă care secretă hormoni ce influențează ritmul arderii caloriilor, felul în care este stocată energia etc. Principala componentă a metabolismului o constituie metabolismul bazal.

viteza metabolică de repaus grăsime cele mai sănătoase boabe pentru pierderea în greutate

Ce este acesta? Metabolismul bazal este o estimare a numărului de calorii pe care organismul le-ar consuma dacă am fi 24 viteza metabolică de repaus grăsime ore în stare de repaus, i.

Linia de jos Metabolismul tău este motorul chimic care te menține în viață. Viteza cu care rulează variază în funcție de individ. Cei cu metabolism lent au tendința de a avea mai multe calorii rămase, care sunt păstrate sub formă de grăsime. Pe de altă parte, cei cu metabolism rapid ard mai multe calorii și sunt mai puțin susceptibili să acumuleze multă grăsime.

El reprezintă energia minimă necesară îndeplinirii funcțiilor de bază ale organismului, precum respirația, circulația sângelui, reglarea temperaturii corpului, menținerea nivelelor hormonale sau creșterea și repararea celulelor. De aceea, chiar și în timpul repaosului, un corp mai musculos va arde mai multe calorii decât unul cu masa musculară redusă. De-a lungul vieții, necesarul de energie de care organismul nostru are nevoie pentru procesarea hranei rămâne relativ același și nu se schimbă prea ușor.

  1. CUM SĂ OBȚII METABOLISM RAPID - FITNESS -
  2. Metabolismul și greutatea corporală - Accent Montreal

În cifre, termogeneza poate consuma de la până la de calorii pe zi. Cu cât suntem mai activi, cu atât ardem mai multe calorii. Exercițiile de întărire musculară, cum ar fi ridicarea de greutăți, sunt importante deoarece ajută la încetinirea pierderii masei musculare care se produce odată cu înaintarea în vârstă.

Metabolismul: Putem să îl accelerăm?

Și cum țesutul muscular arde mai multe calorii decât cel adipos, masa musculară reprezintă un factor cheie în pierderea kilogramelor în plus. Orice mișcare în plus ajută însă la arderea caloriilor. Urcatul scărilor în locul folosirii liftului, parcarea mașinii la distanță de magazin, grădinăritul, treburile gospodărești — toate ard calorii și contribuie la scăderea ponderală.

viteza metabolică de repaus grăsime 10 mituri de pierdere în greutate au fost deconectate

Un consum sporit de proteine poate, de asemenea, viteza metabolică de repaus grăsime scăderea ratei metabolismului asociată cu slăbitul. Aceasta deoarece minimizează pierderea masei musculare, un efect secundar comun al curelor de slăbire. În plus, proteinele sunt sățioase și de aceea pot împiedica mâncatul în exces.

Persoanele care beau apă în locul băuturilor alcoolice și băuturilor răcoritoare pline de zahăr sau îndulcitori au mai mult succes în ceea ce privește scăderea în greutate și păstrarea acesteia. RMR este similară ratei metabolismului bazal, însă ea include și caloriile arse în timpul digestiei și făcând diverse mici activități.

Related Content

Efectul de ardere a caloriilor poate fi chiar mai mare dacă beți apă rece, deoarece organismul va cheltui energie pentru a o încălzi la temperatura corpului.

Acestea pot fi executate cu greutatea propriului corp genuflexiuni, flotări, tracțiuni cu priză inversă, sărituri pe un obiect etc. Avantajul acestui tip de antrenament este că pe lângă arderea grăsimilor, el contribuie la dezvoltarea masei musculare.

Așa cum am arătat anterior, musculatura este mai activă din punct de vedere metabolic decât țesutul adipos grăsimea.

Ce este Metabolismul?

Construindu-vă și menținându-vă mușchii veți arde mai multe calorii în fiecare zi, chiar și în repaus. Sindromul Cushing, cunoscut și sub denumirea de hipercortizolism, este o afecțiune cauzată de expunerea prelungită la hormonul cortizol. Este o boală foarte rară: incidența sa este de mai puțin de un caz anual la un milion de persoane. În general, femeile sunt mai predispuse la a dezvolta hipotiroidie.

viteza metabolică de repaus grăsime pierdeți în greutate culcat pe spate

Creșterea în greutate este un proces complicat, în care se combină mai mulți factori: ereditate, dezechilibre hormonale, alimentație, stil de viață — somn, activitate fizică, stres. Toți acești factori pot produce un dezechilibru în ecuația energiei. Principul de bază însă este că ne îngrășăm atunci când caloriile pe care le ingerăm excedează caloriile pe care le ardem.

viteza metabolică de repaus grăsime vârful erou băutură pierdere în greutate

Crearea acestui deficit se realizează fie prin ingerarea unei cantități mai mici de calorii, fie prin creșterea numărului de calorii arse prin activitate fizică, fie prin ambele. Când vine vorba de greutate corporală și de slăbit, realitatea, confirmată de mai multe studii în domeniu, este următoarea: greutatea este controlată mai mult prin ceea ce mâncăm decât prin cât exersăm.

Aceasta deoarece avem tendința să supraestimăm caloriile arse prin exerciții și să le subestimăm pe cele pe care le ingerăm. Pentru a arde o cantitate semnificativă de calorii este nevoie de o activitate fizică lungă și intensă, pe când o cantitate mare de calorii se poate mânca foarte repede și fără niciun efort. Acest articol a fost revizuit de dr.