Slăbirea personalității. Ce personalitate ai? Vezi aici la ce maladii eşti predispus


Factorii de dezvoltare și formare a personalității Formarea personalității, procesul de formare a personalității. Factorii de dezvoltare și formare a personalității Factorii care afectează formarea personalității Formarea unei personalități umane este influențată externși biologice interneși factori sociali. K factori internise referă la activitatea personală a unei persoane, generată de contradicții, interese și alte motive, realizate în educația de sine, precum și în activitatea și comunicarea.

Ce personalitate ai? Vezi aici la ce maladii eşti predispus

K factori externiinclude educația într-un sens social și pedagogic larg și îngust. Mediul și educația sunt factori socialiîn timp ce ereditatea factorul biologic.

slăbirea personalității

De multă vreme s-au purtat discuții între filozofi, sociologi, psihologi și educatori despre relația dintre factorii biologici și sociali, despre importanța prioritară a unuia sau altuia în dezvoltarea personalității unei persoane.

Unii susțin că o persoană, conștiința, abilitățile, interesele și nevoile sale sunt determinate de ereditate E.

Thorndike, D. Dewey, A. Kobe etc. Reprezentanții acestei direcții construiesc factori ereditari biologici în termeni absoluti și neagă rolul mediului și educația factori sociali în dezvoltarea personalității. Aceștia transferă greșit realizările științei biologice a eredității plantelor și animalelor în corpul uman. Este vorba despre recunoașterea abilităților înnăscute. Alți oameni de știință cred că dezvoltarea depinde în totalitate de influența mediului și de educație D.

Locke, J. Rousseau, K. Helvetius și alții. Unii oameni de slăbirea personalității D. Didro consideră că dezvoltarea este determinată de o combinație egală între efectele eredității, mediului și creșterii. Ushinsky a susținut că o persoană devine o persoană nu doar sub influența eredității, a mediului și a educației, ci și ca urmare a propriei sale activități, asigurând formarea și îmbunătățirea calităților personale.

O persoană nu este doar un produs al eredității și al circumstanțelor în care trece viața sa, ci și un participant activ la schimbările și îmbunătățirea circumstanțelor. Circumstanțe schimbătoare, o persoană se schimbă pe sine.

Să luăm în considerare mai slăbirea personalității latura esențială a influenței factorilor de conducere asupra dezvoltării și formării personalității. Unii autori, după cum s-a menționat mai sus, atribuie un rol decisiv factorului biologic - ereditatea. Ereditatea - proprietatea organismelor de a transmite de la părinți copiilor anumite calități și caracteristici.

Știința a dovedit că proprietățile corpului sunt criptate într-un fel de cod genic care stochează și transmite toate informațiile despre proprietățile corpului. Genetica a descifrat programul ereditar al dezvoltării umane. S-a stabilit că ereditatea este cea care determină ceea ce este comun care face o persoană umană și ceea ce face ca oamenii să fie atât de diferiți unul de celălalt. Ce moștenește omul?

slăbirea personalității

Prin moștenire de la părinți la copii se transmit: -structură anatomică și fiziologică,reflectarea caracteristicilor speciilor individului ca reprezentant al rasei umane Homo sapiens : realizarea vorbirii, postura verticală, gândirea, slăbirea personalității -caracteristici fizice:trăsături rasiale externe, fizic, constituție, trăsături faciale, culoarea părului, ochilor, pielii; caracteristici fiziologice:metabolismul, tensiunea arterială și tipul sanguin, factorul Rh, etapele de maturizare a organismului; -caracteristici ale sistemului nervos:structura cortexului cerebral și slăbirea personalității aparatelor sale periferice vizuale, auditive, olfactive etc.

Trebuie distins caracteristici congenitaleuman, asociat cu o schimbare a genotipului, din dobândite,care au fost rezultatul unor condiții adverse în timpul vieții. De exemplu, complicații după boală, traume fizice sau supraveghere în timpul dezvoltării unui copil, încălcarea dietei, travaliul, întărirea corpului, etc. Abaterea sau schimbarea psihicului pot apărea ca urmare a unor factori subiectivi: spaimă, șocuri nervoase severe, beție și acte imorale ale părinților, alte fenomene negative.

Modificările dobândite nu sunt moștenite. Dacă genotipul nu este schimbat, atunci unele caracteristici individuale înnăscute ale unei persoane asociate cu dezvoltarea uterină nu sunt, de asemenea, moștenite.

Cadouri și sfaturi

Acestea includ multe anomalii cauzate de motive precum intoxicația, radiațiile, efectele alcoolului, leziunile la naștere etc. Întrebarea crucială este dacă calități intelectuale, speciale și morale? De asemeneace moștenesc copiii - gata abilitățila un anumit tip de activitate sau numai makings? S-a stabilit că numai moștenirile sunt moștenite. Makings oferă o predispoziție către o anumită activitate. Există două tipuri de realizări: - universal structura creierului, sistemul nervos central, receptori ; - personalizate proprietăți tipologice ale sistemului nervos, care determină rata de formare a conexiunilor temporare, rezistența lor, forța atenție concentrată, performanță mentală; caracteristici structurale individuale ale analizatorilor, anumite zone ale cortexului cerebral, organe etc.

Abilități - trăsături individuale individuale care sunt slăbirea personalității subiective pentru implementarea cu succes a unui anumit tip de activitate,Abilitățile nu se limitează la cunoștințe, abilități. Se găsesc în viteza, adâncimea și puterea stăpânirii metodelor și tehnicilor de activitate. Nivel ridicat de dezvoltare a abilităților - talent, geniu. Unii oameni de știință respectă conceptul de abilități înnăscute S.

Burt, X.

slăbirea personalității

Eisenck și slăbirea personalității. Majoritatea specialiștilor domestici - fiziologi, psihologi, profesori - consideră abilitățile ca formațiuni pe tot parcursul vieții care se formează în procesul activității și ca rezultat al educației.

Nu abilitățile sunt moștenite, ci doar înclinațiile. Înclinațiile umane moștenite pot fi realizate sau nu. Fiind o bază individuală naturală a abilităților, înclinațiile slăbirea personalității o condiție importantă, dar insuficientă pentru dezvoltarea lor. În absența condițiilor externe adecvate și a activității adecvate, abilitățile pot să nu se dezvolte nici măcar în prezența înclinațiilor favorabile. Lipsa realizărilor timpurii poate indica nu o lipsă de abilități, ci mai degrabă o organizare necorespunzătoare a activităților și a educației disponibile pentru procesele existente.

O dezbatere deosebit de aprigă ridică problema moștenirea abilităților pentru activitatea intelectuală cognitivă, educativă. Unii oameni de știință cred că toți oamenii primesc din natură un potențial ridicat pentru dezvoltarea puterilor lor mentale și cognitive și sunt capabili de o dezvoltare spirituală aproape nelimitată.

Diferențele existente în tipurile de activitate nervoasă superioară se modifică doar cursul proceselor de gândire, dar nu predetermină calitatea și nivelul activității intelectuale în sine. Nu sunt de acord cu părerea că nivelul de inteligență este transmis de la părinți la copii. În același timp, acești oameni de știință recunosc că ereditatea poate afecta negativ dezvoltarea abilităților intelectuale.

Predispozițiile negative creează celule ale creierului la copiii alcoolici, structuri genetice afectate de dependenții de droguri și unele boli mintale ereditare.

Un alt grup de oameni de știință consideră existența inegalității intelectuale a oamenilor ca fapt dovedit. Cauza inegalității este recunoscută ca ereditate biologică. De aici concluzia: abilitățile intelectuale rămân neschimbate și constante.

Înțelegerea procesului de moștenire a înclinațiilor intelectuale este foarte importantă, deoarece determină modalitățile practice de educare și educare a oamenilor.

Pedagogia modernă se concentrează nu pe identificarea diferențelor și adaptarea creșterii la ele, ci pe crearea condițiilor pentru dezvoltarea înclinațiilor pe care le are fiecare persoană. Întrebarea importantă este moștenirea făuririlor specialeși calități morale.

Fabricările speciale includ muzicale, artistice, matematice, lingvistice, sportive, etc. S-a stabilit că persoanele cu realizări speciale obțin rezultate superioare, avansează mai rapid în domeniul de activitate corespunzător.

Înclinațiile speciale se pot manifesta la o vârstă fragedă, dacă sunt create condițiile necesare. Fabricările speciale sunt moștenite. În istoria omenirii au existat multe daruri ereditare. Se știe, de exemplu, că în I. Bach, în cinci generații ale strămoșilor săi, existau 18 muzicieni celebri.

Mulți oameni talentați erau în familia lui C. O importanță deosebită o are problema moștenire a calităților moraleși psihicul. Multă vreme, afirmația a prevalat că calitățile mentale nu au fost moștenite, ci dobândite în procesul de interacțiune a organismului cu mediul înconjurător. Esența socială a personalității, calitățile sale morale sunt formate doar in vivo. Se credea că o persoană nu se naște nici rău, nici bine, nici înțeles, nici generos, nici ticălos sau criminal.

slăbirea personalității

Copiii nu moștenesc calitățile morale ale părinților, programele genetice umane nu conțin informații despre comportamentul social. Ceea ce va deveni o persoană depinde de mediul înconjurător și de educație În același timp, oameni de știință atât de importanți precum M. Slăbirea personalității, K.

Lorenz, E. Fromm, susțin că calitățile morale ale unei persoane sunt determinate biologic. La baza acestor concluzii stau datele obținute în studiul comportamentului uman și animal. Conform învățăturii lui I.

Pavlov, atât instinctele cât și reflexele sunt moștenite atât de animale, slăbirea personalității și de oameni. Comportamentul nu numai al animalelor, ci și al oamenilor, în unele cazuri, este instinctiv, reflexiv, bazat nu pe o conștiință superioară, ci pe simple reflexe biologice.

Prin urmare, calitățile morale, comportamentul poate fi moștenit. Această slăbirea personalității este foarte complexă, responsabilă. Recent, slăbirea personalității asupra condiționalității genetice a moralității și comportamentului social al unei persoane a fost luată de oamenii de știință autohtoni P. Anokhin, N. Amosov etc. Pe lângă ereditate, factorul determinant în dezvoltarea personalității este mediul.

Mediul este o realitate în care are loc dezvoltarea umană. Formarea personalității este afectată geografic, național, școlar, familial, socialmiercuri. Dezbaterea rămâne întrebarea dacă mediul sau ereditatea au un impact mai mare asupra dezvoltării umane.

Filozoful francez K. Helvetius credea că toți oamenii de la naștere au același potențial de dezvoltare mentală și morală, iar diferențele de slăbirea personalității mintale sunt slăbirea personalității doar prin influențe de mediu și influențe slăbirea personalității. În acest caz, mediul este înțeles metafizic, determină fatal soarta unei persoane. O persoană este considerată un obiect pasiv de influență asupra mediului. Astfel, toți oamenii de știință recunosc influența mediului asupra formării omului.

Doar opiniile lor cu privire la evaluarea gradului de influență a mediului asupra formării personalității nu coincid.