Pierdere în greutate de 33 de ani


Cum îți controlezi greutatea corporală doar stând în picioare © Autor: Acasandrei Mihaela, Nutriționist - Dietetician Potrivit unui studiu publicat în European Journal of Preventive Cardiology, statul în picioare timp de 6 ore pe zi în detrimentul statului așezat, ar putea contribui la reglarea greutății corpului, mai precis la reducerea acesteia pe termen lung.

sănătate primul arzător de grăsimi termice

În ultimii ani, comportamentele sedentare cum este de exemplu statul prelungit așezat, au fost considerate contribuabili importanți la epidemia Pierdere în greutate de 33 de ani obezitateboli cardiovasculare și diabet zaharat tip 2 cu care ne confruntăm, afirmă Francisco Lopez-Jimenez, investigatorul principal al studiului și coordonator al departamentului Cardiologie Preventivă din cadrul Mayo Clinic.

Conform studiilor populaționale realizate în Statele Unite, s-a constatat faptul că adulții petrec mai mult de 7 ore stând așezați, iar intervalul de timp raportat la populația europeană are valori cuprinse între 3,2 și 6,8 ore de stat în poziție șezândă în fiecare zi.

definiția excesului de pierdere în greutate corporală

Aflați mai multe despre efectele negative ale statului prelungit pe scaun. Acest studiu este prima analiză sistematică și meta-analiză care evaluează modul în care statul în picioare, respectiv statul așezat, are impact asupra rezervei energetice a organismului.

Astfel, au fost analizate 46 de studii la care au participat 1, adulți cu vârsta medie de 33 ani și greutatea medie de 65 kilograme. Atunci când se stă în picioare se consumă cu 0,15 calorii kcalorii per minut mai mult comparativ cu statul așezat. În contextul în care nu au loc modificări în dietă și creșterea gradului de activitate fizică, acest lucru echivalează cu 2,5 kilograme pierdute într-un an.

Articole recomandate

Studii suplimentare sunt necesare pentru a stabili dacă înlocuirea statului pe scaun cu cel în picioare va rezulta în beneficii măsurabile asupra stării de sănătate. Din nefericire, barierele individuale, timpul insuficient, lipsa motivației și a facilităților pentru a realiza astfel de activități stau de multe ori în calea acestor obiective de mișcare.

modalități bune de a arde grăsimea

James Levine și Michael Jensen, ambii endocrinologi și cercetători în domeniul obezității din cadrul Mayo Clinic au dezvoltat conceptul de termogeneză a activităților non-sportive NEAT, Non-Exercise Activity Thermogenesis care se concentrează pe impactul asupra balanței energetice al activităților de zi cu zi - activitate fizică profesională, casnică, de transport - și nu doar al exercițiilor fizice susținute.

Altfel spus, combaterea comportamentelor sedentare este la fel de importantă pentru menținerea pe termen lung a stării de sănătate și a echilibrului ponderal, cum este și includerea în rutina zilnică a minimum 30 de minute de activitate fizică moderată, cel puțin de minute de exerciții fizice pe săptămână. De asemenea, consumul energetic în timpul statului în picioare s-a observat că a fost de 2 ori mai mare la bărbați, comparativ cu al femeilor.

Dacă ți-ai făcut vreodată griji privind felul în care arăți și nu ești sigur sau sigură dacă ar trebui sau nu ar trebui  să mai dai jos câteva kilograme, ți-am pregătit un tabel detaliat care îți arată greutatea ideală în funcție de vârstă și înălțime. Femeile și nu numai au fost dintotdeauna obsedate de felul în care arată. Dacă în perioada renașterii formele voluptoase erau un simbol al prosperității și al bogăției, în secolul XXI suplețea este la mare căutare.