Creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate, Aport zilnic de calorii


Cuvinte cheie de căutare

Sus Metabolismul este procesul prin care organismul transforma alimentele si lichidele ingerate in energie. In timpul acestui proces biochimic complex, caloriile din alimente sunt combinate cu oxigen pentru a elibera energia de care organismul are nevoie pentru a functiona.

creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate

Numarul de calorii pe care organismul le foloseste pentru a realiza aceste functii de baza poarta numele de metabolism bazal. Mai multi factori determina rata metabolismului bazal: - Marimea si compozitia corpului.

Meniu cont utilizator

Corpul persoanelor solide sau care au mai multa masa musculara consuma mai multe calorii, chiar si in timpul repaosului; - Genul. In mod obisnuit barbatii au mai putina grasime corporala si mai multa masa musculara decat femeile de aceeasi varsta si greutate, arzand astfel mai multe calorii; - Varsta. Pe masura ce o persoana imbatraneste, masa musculara tinde sa scada iar grasimea reprezinta mai mult din greutate, reducand astfel consumul de calorii; Energia necesara pentru functiile de baza ale organismului ramane in general constanta si nu se modifica cu usurinta.

In plus fata de rata metabolismului bazal, exista alti doi factori care determina cantitatea de calorii arsa in fiecare zi: - Procesarea alimentelor termogeneza. Digestiaabsorbtia, transportul si stocarea alimentelor consumate necesita arderea unor calorii.

Generalitati

Pentru majoritatea acestor procese, necesarul de energie al organismului ramane relativ stabil si nu este usor de modificat; - Activitatea fizica. Activitatea si exercitiile fizice — cum ar fi jocul de tenis, mersul al cumparaturi, urmarirea unui caine si ale tipuri de miscare — reprezinta restul caloriilor pe care organismul le foloseste in fiecare zi.

Metabolismul si greutatea corporala Sus Este usor sa fie blamat metabolismul pentru supraponderabilitate.

Adesea poate fi destul de ușor să pierdeți primele kilograme, dar după această pierdere inițială în greutate, puteti reveni la kilogramele de dinainte sau nu veti mai putea slabi in continuare. De ce se intampla acest lucru? Ce hormoni ne afecteaza greutatea? Unii dintre hormonii asociati cu masa corporala, apetitul și metabolismul sunt leptina, cortizolul și estrogenul.

Dar deoarece metabolismul este un proces natural, in general organismul il echilibreaza pentru a implini nevoile individuale. Acesta este motivul pentru care in cazul dietei prin infometare, organismul compenseaza prin incetinirea proceselor corpului si conservarea caloriilor pentru supravietuire.

Totul despre metabolism: cum functioneaza si cum il poti optimiza

Doar in cazuri rare persoana poate deveni supraponderala datorita unei probleme medicale care afecteaza metabolismul, cum ar fi sindromul Cushing sau hipotiroidismul o activitate suboptima a glandei tiroide Din pacate, supraponderabilitatea este rezultatul consumarii unei cantitati mai mari de calorii decat cea arsa.

Pentru scaderea poderala, este necesara crearea unui deficit energetic prin ingerarea unei cantitati mai mici de calorii, cresterea numarului de calorii arse prin activitate fizica sau o combinatie a acestor doua. Activitatea fizica si metabolismul Sus In timp ce o persoana nu poate avea prea mult control asupra metabolismului bazal, aceasta poate controla cate calorii arde prin nivelul activitatii fizice.

O persoana cu cat este mai activa, cu atat arde mai multe calorii. De fapt, persoanele despre care se spune ca au un metabolism mai ridicat sunt doar mai active decat altele.

O persoana poate arde mai multe calorii prin: - exercitii aerobice regulate.

Metabolismul și greutatea corporală

Exercitiile aerobice includ activitati cum sunt mersul, pedalatul si inotul. Ca scop general, este bine ca oricine sa includa 30 de minute de activitate fizica in rutina zilnica.

creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate

Daca persoana vrea sa piarda din greutate sau sa indeplineasca anumite standarde de pregatire creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate, va avea nevoie sa creasca acest interval de activitate fizica. Daca acest interval ideal nu poate fi indeplinit, se pot strecura cate 10 minute de activitate fizica in programul zilnic, de-a lungul zilei.

Metabolismul: transformarea alimentelor in energie

De retinut: cu cat mai activa este o persoana cu atat obtine mai multe beneficii. Exercitiile de intarire musculara, cum ar fi ridicarea de greutati, sunt importante deoarece ajuta la incetinirea pierderii masei mulsculare care se produce odata cu imbatranirea.

Si deoarece tesutul muscular arde mai multe calorii decat cel adipos, masa musculara reprezinta un factor cheie in pierderea kilogramelor in plus. Orice miscare in plus ajuta la arderea caloriilor.

creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate

O idee buna o reprezinta cateva minute de miscare si mers in plus in fiecare zi fata de ziua precedenta. Urcatul scarilor in locul folosirii liftului, parcarea masinii la distanta de magazin sunt cai simple de a arde calorii. Chiar si activitati precum gradinaritul, spalarea masinii si realizarea treburilor gospodaresti ard calorii si contribuie la scaderea ponderala.

creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate

Nu exista o cale magica Sus Suplimentele alimentare nu pot ajuta la arderea caloriilor si scaderea ponderala. Produsele despre care se afirma ca determina o crestere a metabolismului pot avea in unele cazuri, pe langa ineficienta, efecte secundare nedorite sau chiar periculase. Producatorii acestor suplimente alimentare nu trebuie sa demonstreze ca produsele creșterea ratei metabolice - pierderea în greutate sunt eficiente sau sigure pentru a fi aprobate, astfel ca este mai bine ca acestea sa nu fie administrate fara un consult medical anterior.

Nu exista o cale magica de a pierde din greutate. Totul se reduce la exercitiul fizic si dieta.

  • Poate consumul de apă să accelereze metabolismul și să ajute la pierderea în greutate?
  • Totul despre metabolism: cum functioneaza si cum il poti optimiza

Ingestia unei cantitati de calorii mai mici decat cele arse vor determina scaderea ponderala. Dar daca o persoana este ingrijorata de nivelul metabolismului, sau nu pierde in greutate desi tine dieta si face sport, cel mai bine este sa consulte medicul. Magda Zarojanu - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.

Navigare în articol

Camelia Adina Calin - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof. Mirela Ioana Culman - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.

Mihaela Nicoleta Mindrescu - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.